Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Bilgisi

2015 yılında ilk yüksek lisans mezununu ve 2018 yılında ilk doktora mezununu veren Ana Bilim Dalımızda 2025 yılı itibariyle 56 yüksek lisans ve 40 doktora mezunu bulunmaktadır. Mezunlarımıza ilişkin bilgiler aşağıdaki tabloda yer almaktadır. Mezunlarımızı ve değerli danışmanlarını tebrik eder, başarılarının devamını dileriz. 

 

YIL İsim Derece Danışman Tez Başlığı Türkçe Tez Başlığı İngilizce

2015

Ayşenur Erdemir

Yüksek Lisans

Dr. Öğretim Üyesi Emine Önen

Bir, iki, üç ve dört parametreli lojistik madde tepki kuramı modellerinin karşılaştırılması

Comparison of 1PL, 2PL, 3PL and 4PL item response theory models

2015

Çimen Çaylı Abacı

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Mehtap Çakan

Merkezi sistem ortak sınavlarının farklı değişkenler açısından irdelenmesi

The evaluation of central system common exams in terms of different variables

2015

Derya Çavdar

Yüksek Lisans

Dr. Öğretim Üyesi Emine Önen

TIMSS 2011 matematik başarısının öğrenci ve öğretmen özellikleri ile ilişkisi

The relationship between TIMSS 2011 math achievement and characteristics of students and teachers

2015

Elif Sezer

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Mehtap Çakan

Öğretmenlerin kişisel ve mesleki niteliklerinin 4 ve 8. sınıf öğrencilerinin TIMSS 2011 matematik başarısına etkisinin incelenmesi

The effect of teacher characteristics and professional quality on 4th and 8th grade students' mathematics achievement in TIMSS 2011

2015

Esra Sözer

Yüksek Lisans

Doç. Dr. İsmail Karakaya

Çok seçenekli performans görevlerinin öğrencilerin akademik başarı, özgüven ve derse karşı tutumlarına etkisi

Influence of the multiple choice performance tasks on students' academic achievement, self-confidence and attitudes of the students towards course

2015

Halime Yıldırım

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Şener Büyüköztürk

2012 yılı seviye belirleme sınavı matematik alt testinin madde yanlılığı açısından incelenmesi

An investigation of item bias of mathematics subtest in 2012 year level determination exam

2015

Mahmut Sami Koyuncu

Yüksek Lisans

Doç. Dr. Şeref Tan

Psikolojik ölçeklerde ROC analizi yöntemiyle standart belirleme

Standard determination in psychological scales using ROC analysis

2015

Mehmet Şata

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Mehtap Çakan

Lise öğrencilerinin fizik dersi tutumlarının CHAID analizi ve lojistik regresyon analizi ile karşılaştırmalı olarak incelenmesi

Comparative analysis of high school students' attitudes towards physics by CHAID analysis and logistic regression analysis

2015

Menekşe Uysal

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Şener Büyüköztürk

Araştırma özyeterlik ölçeğinin psikometrik özelliklerinin klasik test kuramı ve madde tepki kuramına göre incelenmesi

An investigation of psychometric properties of research self-efficacy scale according to classical test theory and item response theory

2015

Rana Salmaner

Yüksek Lisans

Doç. Dr. İsmail Karakaya

Yazma becerilerinin değerlendirmesinde öz, akran ve öğretmen puanlarının çok yüzeyli Rasch ölçme modeliyle incelenmesi

An investigation of self, peer and teacher scores within the context of assessment of writing skills with many facets Rasch measurement model

2015

Serpil Çelikten

Yüksek Lisans

Dr. Öğretim Üyesi Emine Önen

İki kategorili Madde Tepki Kuramı modelleri ile Sınıflamalı Tepki Modelinin karşılaştırılması

Comparison of dichotomous item response theory models and nominal response model

2015

Seyhan Sarıtaş 

Yüksek Lisans

Doç. Dr. İsmail Karakaya

Problem çözme becerilerinin değerlendirilmesinde öz, akran ve öğretmen puanlarının çok yüzeyli Rasch ölçme modeli ile incelenmesi

Investigation of self, peer and teacher's scores with many-facet rasch measurement model in problem solving skills assessment

2015

Sibel Ada

Yüksek Lisans

Doç. Dr. İsmail Karakaya

Klasik test kuramına göre sayısal ve sözel alanlar için puanlama güvenirliğinin kayıp veri kapsamında incelenmesi

Examining interrater reliability considering missing value for numerical and verbal courses according to classical test theory

2015

Sinem Şenferah

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Şener Büyüköztürk

2010 seviye belirleme sınavı matematik alt testi için değişen madde fonksiyonlarının ve madde yanlılığının incelenmesi

An investigetion of differential item functioning and item bias for the mathematics subtest of level determination test in 2010

2015

Tuba Gündüz

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Mehtap Çakan

Test eşitlemede Madde Tepki Kuramına dayalı yetenek parametresine yönelik ölçek dönüştürme yöntemlerinin karşılaştırılması

Comparison of scale transformation methods in terms of ability based on Item Response Theory in test equating

2015

Vildan Bağcı

Yüksek Lisans

Doç. Dr. Şeref Tan

Matematiksel muhakeme becerisinin ölçülmesinde Klasik Test Kuramı ile genellenebilirlik kuramındaki farklı desenlerin karşılaştırılması

The comparison of different designs in generalizability theory with Classical Test Theory in the measurement of mathematical reasoning

2015

Yıldız Yıldırım

Yüksek Lisans

Doç. Dr. Şeref Tan

Derecelendirilmiş Tepki Modeli temelli parametre kestiriminde normalliğin ihlalinin ölçme kesinliğine etkisi

The effect of normality violation in the process of parameter estimation based upon Graded Response Model on measurement precision

2016

Ayşedudu Şalgam

Yüksek Lisans

Doç. Dr. Şeref Tan

Kısa cevaplı matematik yazılı sınavının genellenebilirlik kuramı ve test tekrar test yöntemiyle güvenirliğinin kıyaslanması

The comparison of reliability of the generalizability theory and the test-retest technique for the short answered maths exam

2016

Ergün Cihat Çorbacı

Yüksek Lisans

Doç. Dr. Bayram Çetin

Öğrenci ve öğretmen özelliklerinin sekizinci sınıf İngilizce dersi başarısı ile ilişkisinin incelenmesi

The investigation of the relationship between the characteristics of students and teachers and eighth grade English course achievement

2016

Esra Oyar

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Mehtap Çakan

Öğrencilerin SBS-matematik başarılarını etkileyen değişkenlerin ve okul katma değerinin hiyerarşik lineer modelleme analizi yoluyla belirlenmesi

Determining the variables effecting students' sbs-math achievement and school value added using hierarchical linear model

2016

Fatma Kızıltoprak

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Mehtap Çakan

PISA matematik okuryazarlığı maddelerine ilişkin yeterlilik şemasıyla elde edilen ölçümlerin güvenirliğinin genellenebilirlik ve Klasik Test Kuramına dayalı olarak karşılaştırılması

The comparision of reliability of PISA mathematical literacy items' competency needs scores obtained with comptency scheme based on generalizability theory and Classical Test Theory

2016

Fazilet Gül İnce

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Mehtap Çakan

TIMSS 2011 matematik alt testi madde parametrelerinin KTK ile MTK'ya göre BILOG MG, MULTILOG ve R programlarıyla karşılaştırmalı olarak incelenmes

Comparative investigation of the TIMSS 2011 mathematics subtest's item parameters according to classical test theory and item response theory with BILOG MG, MULTILOG and r programs

2016

İlyas Çelik

Yüksek Lisans

Doç. Dr. Şeref Tan

Ülke özelliklerinin TIMSS 2011 sekizinci sınıf matematik başarısına çok düzeyli etkileri

Multilevel effects of country characteristics on eight grade mathematics achievement in TIMSS 2011

2016

Oya Erdinç Akan

Yüksek Lisans

Doç. Dr. Bayram Çetin

TIMSS 2011 8. sınıf öğrencilerinin fen başarısı ile ilişkili öğrenci ve öğretmen niteliklerinin bilişsel alanlara göre incelenmesi: İki düzeyli hiyerarşik lineer model analizi

The investigation of the relationship between the characteristics of students and teachers and TIMSS 2011 8th grade students' achievement in respect to the cognitive domains: A two level hierarchical linear model analysis

2016

Zafer Ertürk

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Mehtap Çakan

Ölçeklerin faktör yapısını belirlemede kullanılan açımlayıcı faktör analizi ve kümeleme analizi ile verilerin sınıflandırılmasında kullanılan diskriminant ve lojistik regresyon analizi tekniklerinin karşılaştırılması

The comparison of explanatory factor analysis and clustering analysis which are used for determining scale factor structure, and the comparison of discriminant and logistic regression analysis techniques which are used for data classification

2017

Emel Ilıcan

Yüksek Lisans

Dr. Öğretim Üyesi Emine Önen

TIMSS 2011 çalışmasına katılan Türk öğrencilerin matematik başarıları bakımından sınıflandırılması

A classification of participated in the study-TIMSS 2011 Turkish students' mathematics achievements

2018

Hande Tanberkan Suna

Doktora

Prof. Dr. Şeref Tan

Grup değişmezliği özelliğinin farklı eşitleme yöntemlerinde eşitleme fonksiyonları üzerindeki etkisi

The effect of group invariance property on equating functions obtained through various equating methods

2018

Melike Kübra Taşdelen Yayvak

Yüksek Lisans

Dr. Öğretim Üyesi Emine Önen

Yabancı dilde yazma becerisinin ölçülmesinde puanlayıcılar arası güvenirliğin çok gruplu doğrulayıcı faktör analizi ile incelenmesi

Use of multiple-group confirmatory factor analysis to examine inter-rater reliability in foreign language writing assessment

2018

Merve Yıldırım Seheryeli

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Şeref Tan

Yazılı anlatım becerisi puanlama anahtarının güvenirliğinin klasik test, genellenebilirlik ve madde tepki kuramlarına göre incelenmesi

An examination of the reliability estimates of a scroring rubric of a writing skill examination using the classical test theory, generalizability theory and the item response theory models

2018

Sami Pektaş

Doktora

Prof. Dr. Şeref Tan

Değişen madde fonksiyonu belirleme yöntemlerinin test parametreleri kestirimlerine, karar çalışmalarına, g ve phi katsayılarına etkisi

The effects of differential item functioning determination methods on test parameters estimates, decision studies, g and phi coefficients

2018

Sebahat Gören Kaya

Yüksek Lisans

Doç. Dr. Nilüfer Kahraman

Görsel olarak zenginleştirilmiş yenilikçi madde formatı geliştirilmesi ve uygulamalı olarak değerlendirilmesi

Development and evaluation of visually enhanced innovative item types

2018

Serap Büyükkıdık

Doktora

Doç. Dr. Hakan Yavuz Atar

Çok kategorili maddelerde çok boyutlu madde tepki kuramına dayalı parametre kestirimlerinin karşılaştırılması

Comparison of parameter estimation based on multidimensional item response theory in polytomous items

2019

Fatma Gökçen Ayva Yörü

Doktora

Doç. Dr. Hakan Yavuz Atar

Değişen madde fonksiyonu belirleme yöntemlerinin madde ve yetenek parametre kestirimine etkisi

The effect of diferantial item functioning determination methods on item and ability parameters estimates

2019

Firdevs Uçkun Kelek

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Mehtap Çakan

Performans görevlerinin öğrencilerin 9.sınıf matematik dersi başarısı, özyeterlik algısı ve tutum ile ilişkisi ve öğrenci görüşleri

The effect of the performance tasks application on students' math achievement, self compatence and attitudes toward math and students' opinion

2019

Funda Gül Kılınç

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Mehtap Çakan

Öğretmenlerin 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı' nda yer alan ölçme değerlendirme yöntemlerini kullanım durumları

Teachers 'usage situation of measurement and assessment methods in 2013 Pre-School Education Program

2019

Mehmet Şata

Doktora

Doç. Dr. İsmail Karakaya

Performans değerlendirme sürecinde puanlayıcı eğitiminin puanlayıcı davranışları üzerindeki etkisinin incelenmesi

The investigation of the effect of rater training on the rater behaviors in the performance assessment process

2020

Buket Kemer

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Mehtap Çakan

Rehberlik ve araştırma merkezlerinde maksimum performansı ölçmede kullanılan psikolojik testlerin ölçme standartları açısından incelenmesi

Examining the psychological scales used to measure maximum performance in guidance and research centers according to measurement standards

2020

Cennet Tobaş

Yüksek Lisans

Prof. Dr. İsmail Karakaya

Performansın değerlendirilmesinde farklılaşan puanlayıcı davranışlarının çok yüzeyli Rasch Ölçme Modeli ile incelenmesi

Examination of the differential rater behaviours in performance evaluation with many facet Rasch Measurement

2020

Fatma Nur Aydın

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Nilüfer Kahraman

7. sınıf öğrencilerinin matematik dersinde işbirlikli problem çözme becerilerinin gelişiminin izlenmesinde kullanılabilecek boylamsal bir test deseni

A longitudinal assessment design that can be used to track collaborative problem solving skills of 7. Th grade students in mathematics

2020

Fuat Elkonca

Doktora

Prof. Dr. İsmail Karakaya

ABİDE özyeterlik ölçeği DMF kaynaklarının gizil sınıf yaklaşımıyla incelenmesi

An analysis of the DIF sources of ABIDE self-efficacy scale by means of a latent class approach

2020

Görkem Ceyhan

Doktora

Prof. Dr. İsmail Karakaya

Sınıflandırmada kullanılan veri madenciliği yöntemlerinin performanslarının veri seti özelliklerine göre karşılaştırılması

Comparison of performance of data mining methods used for classification in terms of data characteristics

2020

Hikmet Şevgin

Doktora

Doç. Dr. Emine Önen

ABİDE 2016 fen başarısının yordanmasında MARS ve BRT veri madenciliği yöntemlerinin karşılaştırılması

Predicting the ABIDE 2016 science achievement: The comparison of MARS and BRT data mining methods

2020

Mahmut Sami Koyuncu

Doktora

Prof. Dr. Şeref Tan

Bilişsel tanı modellerinde yapısal eşitlik modeli ile q-matris doğruluğunun belirlenmesi

Q-matrix validation based on the structural equation model for cognitive diagnostic models

2020

Ömer Doğan

Yüksek Lisans

Prof. Dr. İsmail Karakaya

Çoklu cevaplı madde türünün puanlanmasında kullanılan yöntemlerin test ve madde istatistikleri açısından karşılaştırılması

Comparison of the methods used in the scoring of the multiple response item type in terms of test and item statistics

2020

Sibel Ada

Doktora

Prof. Dr. İsmail Karakaya

Üst düzey düşünme becerilerinin izlenmesinde panel veri analizi, hiyerarşik lineer modelleme ve örtük gelişim modelleme yöntemlerinin karşılaştırılması

Comparison of panel data analysis, hierarchical linear modeling and latent growth modeling methods in observing higher-order thinking skills

2021

Ayşenur Erdemir

Doktora

Prof. Dr. Hakan Yavuz Atar

Toplam puan ve alt puanların birlikte kestirildiği modellerin kestirim doğruluğu, güvenirlik ve sınıflama doğruluğuna göre karşılaştırılması

Comparison of models estimating overall score and subscore simultaneously in terms of precision, reliability and classification accuracy

2021

Ceren Mutluer

Doktora

Prof. Dr. Mehtap Çakan

Klasik Test Kuramına ve Madde Tepki Kuramına dayalı test eşitleme yöntemlerinin karşılaştırması: Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2012 matematik testi örneği

Comparison of test equating methods based on Classical Test Theory and Item Response Theory: International Student Assessment Program (PISA) 2012 mathematics test case

2021

Derya Akbaş

Doktora

Prof. Dr. Nilüfer Kahraman

Kategorik bireysel farklılıkların izlendiği ölçme modelleri için örtük sınıf ve geçiş modelleri: Psikolojik dayanıklılık üzerine boylamsal bir uygulama

Latent class and transition models for modeling qualitative individual differences: An application on longitudinal resilience data

2021

Emine Yavuz

Doktora

Prof. Dr. Hakan Yavuz Atar

Parametrik olmayan bilişsel tanılama, yapay sinir ağı ve DINO Modelinin sınıflandırma performanslarının karşılaştırılması

Comparison of classification performances of non-parametric cognitive diagnosis, artificial neural network and DINO Model

2021

Esra Sözer

Doktora

Prof. Dr. Nilüfer Kahraman

Örtük büyüme ve örtük sınıf modelleri: Bireysel iyi oluş durumu üzerine prospektif bir alan uygulaması

Latent growth curve modeling and latent class growth analysis: An application of prospective subjective well-being

2021

Fatıma Münevver Saatçioğlu

Doktora

Prof. Dr. Hakan Yavuz Atar

Karma MTK modellerinin farklı koşullarda parametre kestirimine ve sınıflama doğruluğuna etkisinin simülatif ve gerçek veri ile incelenmesi

Investigation of the effect of mixture IRT models under different conditions on parameter recovery and classification accuracy with simulative and real data

2021

Özge Erdoğan

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Hakan Yavuz Atar

PISA 2018 okuma becerileri alt testinin değişen madde fonksiyonu açısından farklı yöntemlerle incelenmesi

Examination of the PISA 2018 reading skills sub-test with different methods in terms of differantial item function

2021

Serpil Çelikten Demirel

Doktora

Prof. Dr. Mehtap Çakan

Kümülatif, ideal nokta ve karma modeller altında bayesıan ve nonbayesıan yöntemler ile yetenek kestirimlerinin doğruluğunun ve sınıflama indekslerinin incelenmesi

Investigation of accuracy of ability estimations and classification indices under cumulative, ideal point and mixed model with bayesian and nonbayesian methods

2021

Tuba Gündüz

Doktora

Prof. Dr. Mehtap Çakan

Bilişsel tanı modellerinde Q-Matrisin farklı yaklaşımlarla belirlenmesinin farklı yetenek düzey ve dağılım koşulları altında incelenmesi

Examination of different determination of Q-Matrix in cognitive diagnosis models under different ability levels and distribution conditions

2021

Vildan Özdemir

Doktora

Prof. Dr. Şeref Tan

Ucla yalnızlık ölçeğinin meta-analitik faktör analizinde çok değişkenli yaklaşımların karşılaştırılması

Comparison of multivariate approaches in meta-analytic factor analysis of the ucla loneliness scale

2021

Yıldız Yıldırım Görgülü

Doktora

Prof. Dr. Şeref Tan

Meta analizde güvenirlik katsayısı ve örneklem hata varyansıyla ağırlıklandırma yöntemlerinin etki büyüklüğü, heterojenlik ve yayın yanlılığına etkisi

The effect of weighting methods with reliability coefficient and sampling error variance on effect size, heterogeneity and publication bias in meta analysis

2021

Zafer Ertürk

Doktora

Prof. Dr. Şeref Tan

Verilerin kümelenmesinde tepki stili etkisi: PISA 2015 örneği

The effect of response styles on data clustering: The case of PISA 2015

2022

Esra Oyar

Doktora

Prof. Dr. Hakan Yavuz Atar

Farklı koşullar altında ifade etkisi için uyum indekslerinin karşılaştırılması ve ölçme değişmezliğinin incelenmesi

Comparison of goodness of fit indeces for wording effect under different conditions and investigation of measurement invariance

2022

Fazilet Gül İnce Aracı

Doktora

Prof. Dr. Şeref Tan

Psikolojik ölçeklerin çok boyutlu bobut olarak uyarlanması

Adaptation of psychological scales as multidimensional cat

2022

Halime Yıldırım Hoş

Doktora

Prof. Dr. Nilüfer Kahraman

Derecelendirme ölçeklerindeki tepki stillerinin karma MTK ve çoklu süreç MTK yöntemlerine göre incelenmesi

Investigation of response styles in rating scales according to mixture and multi-process IRT methods

2022

Menekşe Uysal Saraç

Doktora

Prof. Dr. Hakan Yavuz Atar

Karma Rasch modele ortak değişken ekleme yaklaşımlarının sınıflama ve kestirim doğruluğu açısından karşılaştırılması

Comparison of covariate including approaches to mixture Rasch model in terms of classification and estimation accuracy

2022

Nurcan Ceylan 

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Bayram Çetin

Uzman görüşüne göre yanlı olduğu belirlenen maddelerin değişen madde fonksiyonu belirleme yöntemleri ile tutarlılığının incelenmesi

Examining the consistency of the items determined to be biased according to expert opinions with differential item functioning

2022

Nurşah Yakut

Yüksek Lisans

Doç. Dr. Emine Önen

Madde tepki kuramı kapsamında sınıflama doğruluğu indekslerinin karşılaştırılması

Comparison of classification accuracy indices under the item response theory

2022

Ömer Topraktepe

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Nilüfer Kahraman

İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde okuduğunu anlama ve duygusal okuryazarlık becerilerinin gelişiminin izlenmesinde iki ve üç boyutlu yenilikçi madde formatları

Two and three dimensional innovative item formats in monitoring the development of reading comprehension and emotional literacy skills of primary school 4th grade students in Turkish lessons

2022

Rana Salmaner Doğan

Doktora

Prof. Dr. Şeref Tan

Meta analitik test eşitleme yönteminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: TIMMS 2015 örneği

Investigation of meta-analytic test equating method in terms of various variables: TIMMS 2015 example

2022

Zeynep Gölcür

Yüksek Lisans

Prof. Dr. İsmail Karakaya

Çok Yüzeyli Rasch Modeli puanlama desenlerine göre açık uçlu maddelerin puanlayıcılar arası güvenirliklerinin karşılaştırılması

Comparison of inter-rater reliability of open-ended items according to Many Facet Rasch Model rating designs

2023

Burçin Görgülü Öztürk

Yüksek Lisans

Prof. Dr. İsmail Karakaya

Açık uçlu maddelerin puanlanmasında öğrencilere verilen puanlayıcı eğitiminin puanlayıcı davranışlarına etkisinin Çok Yüzeyli Rasch Ölçme Modeli ile incelenmesi

Investigation of the effect of rater training given to students on rater behavior in scoring open-ended items using the Multi-facet Rasch Measuring Model

2023

Büşra Eren

Doktora

Prof. Dr. Şeref Tan

Beceri ve kavram yanılgılarının tanımlanmasında bilişsel tanı modeli: SISM model performansının değerlendirilmesi ve dına, bug-dıno modeller ile karşılaştırılması

Cognitive diagnostic model for identifying skills and misconceptions: Evaluation of SISM model performance and comparison with dina, bug-dino models

2023

Elif Sezer Başaran

Doktora

Prof. Dr. Mehtap Çakan

Farklı ortak değişkenlerle test eşitlemenin ortak maddeli test eşitlemeyle karşılaştırılması

A comparison of test equating with different covariates and test equating by common item

2023

Ergün Cihat Çorbacı

Doktora

Prof. Dr. Nilüfer Kahraman

Çoktan seçmeli test maddeleri için göz izleme teknolojisi ile elde edilmiş verilerin boylamsal analizi: Yabancı dil olarak İngilizce okuduğunu anlama becerisi ölçen beş madde ile deneysel bir çalışma

Longitudinal analysis of eye tracking data for multiple choice test items: An experimental study with five items measuring reading comprehension of English as a foreign language

2023

Esra Kamacı

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Dilara Bakan Kalaycıoğlu

PISA 2018 testinde birey-uyum indekslerine göre anormal yanıt desenlerinin belirlenmesi

Determining aberrant response patterns according to person-fit indexes in the PISA 2018 test

2023

Fatih Aydemir

Yüksek Lisans

Prof. Dr. İsmail Karakaya

PISA 2018 matematik ve fen bilimleri alt testlerinde değişen madde fonksiyonunun Rasch Ağacı, Mantel–Haenszel ve Lojistik Regresyon yöntemleriyle incelenmesi

An investigation of differential item functioning in PISA 2018 mathematics and science subtests by Rasch Tree, Mantel–Haenszel and Logistic Regression methods

2023

Mehmet Fatih Doğuyurt

Doktora

Prof. Dr. Şeref Tan

İkili puanlanan testlerde yerel madde bağımsızlık varsayımının ihlâlinin test eşitleme yöntemlerine etkisi

The effect of violations of the local item independence assumption on test equating methods in binary scored tests

2023

Serpil Kocaoğlu

Yüksek Lisans

Doç. Dr. Melek Gülşah Şahin

Açık uçlu ve çoktan seçmeli maddelerden oluşan madde takımlarının güvenirliğe etkisinin genellenebilirlik kuramı ile incelenmesi

Investigation of the effect of testlets consisting of open-ended and multiple choice items on reliability via generalizability theory

2023

Seyhan Sarıtaş Akyol

Doktora

Prof. Dr. Mehtap Çakan

Değişen madde fonksiyonunun farklı koşullar altında dına ve dıno modellerinin sınıflandırma performansına etkisi

The effect of dina and dino models on classification performance under different conditions of differential item functioning

2023

Sinem Şenferah

Doktora

Prof. Dr. Hakan Yavuz Atar

Düzenlileştirme ve bilişsel tanı modellerine dayalı değişen madde fonksiyonu incelemesi

Examination of differential item functioning based on regularization and cognitive diagnostic models

2023

Yakup Dokur

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Mehtap Çakan

TIMSS 2019 sekizinci sınıf matematiğe yönelik güven ölçeğinin hizalama metoduna göre ölçme değişmezliğinin incelenmesi

Investigation of measurement invariance of TIMSS 2019 eighth grade mathematics confidence scale by alignment method

2023

Yusra Nur Korkmaz

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Dilara Bakan Kalaycıoğlu

TIMSS 2019 uygulamasına katılan 4. ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik başarısını etkileyen değişkenlerin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi

Investigation of the variables affecting the mathematics achivement of 4th and 8th grade students based on the TIMSS 2019 using structural equation modeling

2024

Ahmet Haphap

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Nilüfer Kahraman

Senaryo Temelli Durum Değerlendirme Maddeleri ve EEG Ölçümleri ile Geçerlik Çalışmaları: Öğretmen Adaylarının Kişiler Arası İletişim Becerileri Üzerine Deneysel Bir Uygulama

Validity Studies Using Scenario-Based Situation Judgment Items and EEG Measurements: An Experimental Study of Pre-Service Teachers' Interpersonal Communication Skills

2024

Ayşegül Bozdağ Kasap

Doktora

Prof. Dr. Dilara Bakan Kalaycıoğlu

Yüksek riskli sınavlarda başarıyla ilişkili değişkenlerin veri madenciliği yöntemleriyle incelenmesi

Evaluating the variables related to success in high-stakes exams by using data mining methods

2024

Canan Uçar

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Melek Gülşah Şahin 

Matematik okuryazarlığına yönelik açık uçlu maddelerde puanlayıcı özelliklerinin genellenebilirlik kuramıyla incelenmesi

Investigation of rater characteristics in mathematical literacy open-ended items using generalizability theory

2024

Esra Onkun Özgür

Yüksek Lisans

Prof. Dr. İsmail Karakaya

Dereceli puanlama anahtarı türünün rutin olmayan matematik problemlemlerinin puanlanmasında puanlayıcı davranışları üzerine etkisinin incelenmesi

Investigation of the effect of grading key type on rater behavior in non-routine mathematics problems scoring

2024

Muhammet Curabay

Doktora

Prof. Dr. Şeref Tan

Tek boyutlu ve çok boyutlu likert tipi ölçekler için farklı kayıp veri ile başa çıkma yöntemlerinin karşılaştırılması

Comparison of different methods of dealing with missing data for unidimensional and multidimensional likert-type scales

2024

Özgül Su Özenir

Doktora

Prof. Dr. Nilüfer Kahraman

Yoğun Boylamsal Verilerin Toplandığı Ölçme Desenleri İçin Yapısal Eşitlik Kuramı Temelli Dinamik Faktör Analizi

Structural equation theory based dynamic factor analysis for measurement designs with intensive longitudinal data collection

2024

Pınar Karabakla

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Nilüfer Kahraman

EEG Sinyallerinin Veri Madenciliği Teknikleriyle Değerlendirilmesi

Evaluation of EEG Signals with Data Mining Techniques

2024

Selma Tosun

Doktora

Prof. Dr. Dilara Bakan Kalaycıoğlu

Açıköğretim Öğrencilerinin Okul Terkine Etki Eden Faktörlerin Veri Madenciliği ile Keşfi

Predicting The Factors Affecting School Dropout in Open and Distance Education Students by Using Data Mining

2024

Sena Gencan

Doktora

Prof. Dr. Şeref Tan

DINA, DINO, HO-DINA ve HO-DINO Bilişsel Tanı Modellerinin Parametrelerinin ve Sınıflama Doğruluğunun Karşılaştırılması

Comparison of Parameters and Classification Accuracy of DINA, DINO, HO-DINA and HO-DINO Cognitive Diagnostic Models

2024

Serap Çatma

Yüksek Lisans

Doç. Dr. Ayfer Sayın

Liselere geçiş sistemi 2019 matematik testindeki maddelerin cinsiyet ve okul türüne göre madde yanlılığının incelenmesi

Examination of item bias based on gender and school type in the mathematics test of the 2019 high school entrance system

2024

Şeref Yiğit Akpınar

Doktora

Prof. Dr. Bayram Çetin

Çevrim içi biçimlendirici değerlendirme uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin bilişsel tanı modellemesi ile incelenmesi 

Investigation the effect of online formative assessment application on students' academic achievement with cognitive diagnostic modeling

2024

Umur Öç

Doktora

Prof. Dr. İsmail Karakaya

Açık Uçlu Soruların Puanlanmasında Puanlayıcı Eğitiminin Puanlayıcı Davranışlarına Etkisinin İncelenmesi

Examinin the effect of rater trainin on rater behaviors in scoring open-ended questions

2024

Nurevsa Münevver Bahçeci

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Melek Gülşah Şahin

Friedben Sınav Kaygısı Ölçeği ve Westside Sınav Kaygısı Ölçeğinin Meta-Analitik Güvenirlik Genellemesi

Meta-Analytic Reliability Generalization of Friedben Test Anxiety Scale and Westside Test Anxiety Scale

2024

Sabiha Bozdağ

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Ayfer Sayın

Otomatik Madde Üretimi ile Geliştirilmiş Sözel Olmayan Akıl Yürütme Maddelerinin Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi

Examination of the Psychometric Characteristics of Non-verbal Reasoning Items Developed with Automatic Item Generation

2024

Özlem Kaya

Yüksek Lisans

Prof. Dr. İsmail Karakaya

PİSA 2018 Finansal Okuryazarlık Testinin Mantel-Haenszel, Lojistik Regresyon ve RASCH Ağacı Yöntemlerine Göre DMF'nin İncelenmesi

Examining the DIF of the PISA 2018 Financial Literacy Test according to Mantel-Haenszel, Logistic Regression and Rasch Tree Methods

2025

Nazira Tursynbayeva

Doktora

Prof. Dr. İsmail Karakaya

Farklı Eğitim Desenlerine Göre Verilen Çevrim İçi Puanlayıcı Eğitiminin Puanlama Davranışları Üzerine Etkisinin İncelenmesi

An Examination of the Effect of Online Rater Training Based on Different Educational Designs on Rater Behaviors

2025

Uslu Çelik Gürleyen

Yüksek Lisans

Prof. Dr. Hakan Yavuz Atar

Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitapları ile İlgili Öğretmen Görüşlerinin Çok Yüzeyli Rasch ile Analizi

Analysis of Teachers’ Views on Secondary School Science Textbooks with Many Faced Rasch

2025

Selin Çiltepe

Yüksek Lisans

Prof. Dr. İsmail Karakaya

5-9 Yaş Grubu İçin Dikkat Testi Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Attention Test Development For 5-9 Age Groups: Validity and Reliability Study

background image